Såg en annons...

För några veckor sedan såg jag en annons i en lokaltidning som gjorde mig en aning upprörd. För att inte avslöja för mycket av annonsören, så väljer jag att ändra lite i annonstexten. Så här löd den på ett ungefär:
 
Valpmatte/husse i Vasastan!
 
Nu får barnen (2x10 år) den efterlängtade hunden i mitten av juni. En pudel. Därför behöver vi någon som kan hjälpa oss med hunden ganska mycket i början när vi andra inte är hemma.
 
Vi tror att du kanske är pensionär, eller är ledig på dagarna, och tycker mycket om djur och barn.
 
Varför jag blev upprörd? Jo, när en familj med barn bestämmer sig för att skaffa en hund så är det inte till barnen, utan till hela familjen. Att inte vara hemma den första tiden i valpens liv är helt vansinnigt. Det är just den första tiden som är så viktig för att valpen ska bli en lugn och stabil vuxenhund. Den behöver få vänja sig vid den nya miljön och de nya människorna som valpen ska förhoppningsvis leva med resten av sitt liv. När det då kommer in en ny person som ska ta hela ansvaret för att valpen får det tryggt, så kommer naturligtvis den personen att bli den viktigaste i hundens liv.
 
Alla de gånger som jag har haft valpar hemma, så har jag alltid tagit semester. Så det tycker jag den här familjen skulle göra också.
 
Vad tycker ni om en sådan här annons? Jag har sett att några har reagerat och skrivit insändare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0