Anatomin - fjärde/femte kursdagen

Jag har ju helt glömt bort att berätta om sista kursdagen i Anatomiutbildningen. Den tillbringade vi ute i Åkersberga i Studiefrämjandets lokaler. Den här gången fick vi ta med oss våra egna hundar om vi ville. Jag hade med mig Yoda som är en chihuahua.

Kursledaren Christl hade sina mopsar, sedan var det en fransk bulldog, två stycken bostonterrier, en portugisisk vattenhund och en havanaise.

Det var roligt att vi hade så olika hundraser, för då kunde man verkligen se skillnaden i kroppsform, gångstil m.m.

Först fick var och en berätta om sin hundras. Väldigt intressant att få reda på hundens ursprung, vilket användningsområde de var ämnade för, om det fanns speciella sjukdomar som de kunde drabbas av osv.

Sedan var det dags att gå ut och ha lite utställningsträning. Vi fick ställa hunden på bordet och sedan fick vi gå en sväng med hundar. Men då fick vi ta varandras hundar. Det var lite spännande, då jag t.ex. är van vid att bara gå med chihuahuor som inte är så starka, så jag fick gå med frallan. Det var verkligen något helt annat. Fast hunden är ganska liten, men oj vilken kraft den hade.

Vi slutade kursen med att få en stämpel i våra kort och ett diplom.

Anatomikursen var precis lika intressant och rolig som de andra kurserna jag har gått i Uppfödarutbildningen. Nu har jag bara en kurs kvar och det är juridiken. Den får jag ta till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0