Cesar Millan live

Ja, som jag berättade igår så var jag på Hovet för att se och lyssna till Cesar Millan "Mannen som talar med hundar".

Som ni kan se av den här bilden så var det i det närmaste fullsatt, alltså nästan 7000 personer.



Jag hade så gärna velat ta några bilder ifrån showen, men det stod en person precis nedanför vår läktare och kolla på publiken hela tiden för att se så att ingen tog några fotografier (det var förbjudet). Och så fort han såg någon, så var han framme och sa till. Här är en bild ifrån scenen innan Cesar kom.



Jag köpte ett program där man kunde läsa lite om Cesar själv och även vad han tänkte berätta om. Man kunde även göra egna anteckningar i programmet.



Här är en bild ur programmet och precis så här såg han ut igår.



Om man har läst hans böcker och sett hans program på TV så var det mycket man kände igen. Han varvade showen med att visa små filmsnuttar ur hans TV-serier, han berättade hur hans intresse för djur och då speciellt hundar började när han var liten och bodde med sin familj i Mexico. Cesar Millan hade sin yngsta son Calvin med sig,  som fick hjälpa till lite under kvällen.

Några hundägare som hade problem med sina hundar, t.ex. hundar som drar i kopplet, fick komma upp på scenen där han visade hur man kunde lösa dessa problem. Vi fick även träffa en ledarhund och en kvinna som visade ett kort  freestyleprogram. Hon berättade lite om hur hon hade börjat just med freestyle och berättade/visade hur man kan lära en hund t.ex. att krypa.

Jag tycker kvällen var toppen. Vi skrattade mycket, Cesar har väldigt humor. Men det fanns en hel del viktig information som han förmedlade. Promenader var ett exempel.

Både under pausen och efter att showen var slut så hörade jag bara positiva kommentarer från människor runt omkring mig.

Var någon utav er där? I så fall vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: EA

Tyckte själva föreläsningen var superbra och rolig, men det var ju ingenting nytt :)

2011-05-15 @ 00:52:51
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: MICKAN

Jag var inte där men jobbarkompisen var och kikade på programmet när han var här i Göteborg.

2011-05-15 @ 06:24:10
URL: http://kodexet.blogspot.com
Postat av: Elin

åh lätt avis på er! hade gärna gått, kanske blir fler shower i framtiden =)

2011-05-15 @ 19:49:09
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Vian

Va på showen i Malmö, känslan var nästan magisk =) Tycker han har en otrolig närvaro och ett fantastiskt instinktivt sätt med hundar. Han har lärt mig mycket! Har 2 lyckliga hundar =)

2011-05-18 @ 10:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0