"Hundstrid i Fältöversten"

Fick lokaltidningen Östermalmsnytt i brevlådan i morse och kunde då läsa en artikel om ett förbud mot att ta med sig hunden in i köpcentrat Fältöversten vid Karlaplan. Du kan läsa artikeln här

Jag har för mig att från början var det tillåtet att ta med sig hunden, men efter att en äldre person hade ramlat och brutit ett ben pga av att en hundägare hade låtit sin hund bajsa inne i Fältan och den gamla damen hade  halkat i bajset, så blev det förbjudet att ta med sig hundar in.

Förbudet har inte följts och jag och många med mig som ska till tunnelbanan tar gärna vägen in i Fältan istället för gå runt. Men naturligtvis skulle jag aldrig låta hundarna stanna för att nosa på något, för då vet man ju aldrig om de skulle få för sig att kanske lyfta på benet.

Många utav butiksägarna vill att förbudet ska upphävas för det gör att kunder som kanske skulle gå in för att handla, nu väljer att gå någonannastans. Jag brukar inte ta med mig hundarna när jag ska ut och handla, men för att bara passera för att nå tunnelbanan tycker jag skulle vara OK.

Ja, vi får se vad som händer i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Fy va hemskt att halka och bruta benet av hundskit...

2011-03-07 @ 18:01:58
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0