"Fältan tar bort sitt hundförbud"

Toppen! Det här tycker jag var jättebra. Så här står det i lokaltidningen Östermalmsnytt.

"Nu är både hund och kund välkommen till Fältöversten. I veckan meddelade EMF, som förvaltar köpcentret, att hundförbudet i Fältan ska försvinna.
 
-Det är skönt att de lyssnat på oss och att vi fått respons. Det är fantastiskt att man kan få saker att hända genom att många går ihop, säger Bibbi Westerdahl, butiksinnehavare i Fältöversten som varit mycket negativ till pälsdjursförbudet.

Hundförbudsskyltarna vid köpcentrumets entréer ska nu plockas bort."

Så nu kan jag ta med mig Romeo t.ex. utan att behöva bli påhoppad av någon väktare.



Kommentarer
Postat av: Christine

Får man alltså ha med hunden in i dehär köpcentret o alla affärer? Har jag inte hört om innan :)

2011-03-20 @ 21:21:32
Postat av: Bibi

Ja det var ju på tiden. På NK får man så varför inte här..De som äger butiker måste väl också få tjäna pengar...skönt bra beslut.

2011-03-21 @ 07:04:33
Postat av: Anneli

Svar:

Hej Christine, man får ta med sig hunden in i köpcentrumet. I en del affärer är det OK, det bästa är att fråga.

2011-03-21 @ 11:10:17
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad roligt! Det är som de säger, går man ihop och pushar på lite kan man förhoppningsvis få sin vilja igenom. Här försöker vi få kommunen att bygga en hundrastgård, men har fått många nej än så länge. Finns en namninsamling som ska skickas in snart, hoppas vi får ett positivt svar efter det.

2011-03-22 @ 12:46:47
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com
Postat av: Bibi

Romeo ser så himla snäll och gullig ut..han är en sådan fin vovve..

2011-03-28 @ 15:54:28
Postat av: Linda&Ebba

Jag var där här om dagen, men lämnade Ebba hemma. Såg några hundar inne i Fältan. Visste inte att det var hundtillåtet nu, tack för tipset! Kul att vi inte längre behandlas som om vi hade spetälska.



Nu ska jag testa ett hundvänligt café från din lista!

2011-04-15 @ 11:12:09
URL: http://www.hundenebba.wordpress.com
Postat av: Cornelia

Kul blogg! Det märks att du gillar att skriva!

2012-03-19 @ 00:37:39
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0