Svar på Malins frågor

Hej igen,

Än en gång, jätteroligt att du gillar den här bloggen. Nu till dina frågor om hur det är att ha hund i stan.

Först kan jag säga GRATTIS till att du bor på Södermalm. En av innerstadens bästa stadsdelar, iallafall om man är hundägare. Du skrev att du bodde vid Nytorget, då har du inte så långt till Vita Bergsparken. Ett härligt ställe att ta promenader med sin hund. Det finns även ett stor och bra hundrastgård där.

Vill du bara ta en promenad kan du gå längs med Årstaviken bort mot Hornstull och vill du fortsätta därifrån är det bara att promenera vidare mot Långholmen, där det även finns ett hundbad.

Du hittar flera av dessa platser under kategorierna Hundrastgårdar/områden där hundar får vistas samt Friluftsområden.

Du undrade över hur man får sin hund att vänja sig vid tunnelbanan. Har man en liten hund, så kan det vara bra om man i början när den är liten valp kanske har den i en väska, där den kan krypa ned om den ifall den känner sig lite osäker för alla människor och alla ljud. Jag har chihuahuahundar och i början hade jag de just i en väska. Men nu går de själva. Ibland kan jag lyfta upp de om det är väldigt mycket folk, som t.ex. vid T-Centralen. Men det viktigaste är att man börjar tidigt.

Klart det finns människor som inte tycker att man ska ha hund om man bor i stan. Men bor man som vi så finns det väl ingen anledning varför man skulle låta bli att ha hund. Fast vi bor mitt inne i huvudstaden, så finns det så många fina grönområden dit vi kan ta oss utan att ens behöva ta en buss eller tunnelbana. Det är helt underbart, tycker jag.

Har du bestämt dig för vilken ras du vill ha? Du får jättegärna höra av dig igen om du undrar över något.

Hälsningar
Anneli

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack, va snällt av dig sagt.

jag var så himla nervös =)

2011-06-27 @ 22:36:58
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Sv. Tack Anneli!!!

2011-06-29 @ 22:05:38
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Jennie och Exxa

Vad kul att se att fler svarar på läsarfrågor :)

2011-07-02 @ 12:26:28
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0