Ang. antiskällhalsbandet...

Hej allihopa!

Tack för alla kommentarer om antiskällhalsband. Intressant att läsa om vad ni tycker om detta s.k. hjälpmedel.

Ni som någon gång har träffat mig vet att i vår familj så har vi speciellt 2 stycken hundar som skäller något helt otroligt. Jag tror vi har provat allt som finns, som från att säga till, gå åt ett annat håll vid hundmöten, att försöka vara den "roliga" matten som hittar på roliga saker, locka med godis osv. Men här hjälper ingenting! Då tänkte jag att ett antiskällhalsband kanske skulle funka. Så jag köpte ett sådant


Tror ni att det hjälpte? Inte det minsta!!! Zäta märkte inte ens att det gav ljud ifrån sig eller vibrerade. Jag undrar om ett antiskällhalsband med spray skulle hjälpa? Zätas mamma har också varit lika skällig, men på henne hjälpte det här andra med spray väldigt bra. Synd att de är så dyra. Jaja, vi får se hur vi ska gå vidare, för en skällig hund är inget roligt att gå ut med.


Kommentarer
Postat av: Emma

vi hade också sånt till vår finska lapphund men han skällde ändå och de sprutade inget ur den ibland.

2011-02-27 @ 14:13:30
Postat av: Juliiah strand

ser inte riktigt om det är den jag tänker på, men det finns väl en som sprutar ut citron ? :O

testa den

2011-02-28 @ 14:39:10
URL: http://juliahofsweden.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har provat spray och en av mina vänner också, på våra hundar funkade det. Fanns en period då jag behövde hjälpmedel då en av mina gamla hundar skällde för allt som han hörde i trappuppgången.



På Romeo körde jag utan halsband men noll tolerans med skällning, dvs han fick aldrig skälla nåt, jag tystade han direkt med ett "shh-ljud". Så inget voff vid lek, mat, knackning. Och han skäller nu bara om dörrklockan ringer vid vakt. annars aldrig.



Lycka till

2011-02-28 @ 18:33:44
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Sara

Det vi köpte till vår hund var med spray och det hjälpte som när vi ville att han skulle vara tyst. Han skällde aldrig med halsbandet på men vi använder det inte längre utav olika anledningar som jag skrev tidigare. Hur som helst, på Lovans på Lidingö där vi köpte vårat får man "prova" ett halsband i sjudagar för en vissdel av köpesumman. Fungerar det inte då har man "bara" betalat en viss del och så får man lämna tillbaks d till butiken, vill man behålla den betalar man resten av summan bara! Ett tips :)

2011-03-11 @ 21:25:57
URL: http://strawberrydaquiri.blogg
Postat av: Anneli

Sv: tack Sara för tipset om var man kan köpa antiskällhalsband.

2011-03-13 @ 19:50:57
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: MICKAN

Halloj. Har inte hört det bästa om detta halsbandet. Det finns ett som kostar åtskilligt mer och puffar ut ett os med antingen naturellt eller citrondoft.

Sen finns det en annan sak som du kan använda då du är med hunden (hemma eller ute) och det är en sprayflaska som avger ett ljud som man puffar vid sidan av hunden. Ej mot eller på hunden. Kommer inte på vad den heter men man kan använda den mot mer än skällning i träningssyfte för att få bort hoppande, skällande jagande mm hundar.

2011-03-23 @ 11:32:55
Postat av: Josefin

jag har också testa olika halsband på mina hundar

och kan inte heller säga att dom skulle skälla mindre tyvärr =(

2011-03-26 @ 12:11:56
URL: http://deladiways.blogg.se/
Postat av: Sofia

Är det inte så att Chihuahua som ras skäller ganska mycket? Så kanske man inte kan säga, eller så kanske det inte är, men min Leo skäller en del på andra hundar, och han är självklart inte aggressiv.



Jag vet fler som har chihuahuas som skäller. Och jag har absolut inte daltat med Leo eller liknande. Jag har behandlat och uppfostrat honom som vilken hund som helst, så jag kan inte förstå varför. Konstigt..

2011-04-13 @ 22:00:43
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0