Parning och valpning, kurstillfälle 1

I måndags var jag på mitt första kurstillfället. Som vanligt höll vi till på STOKK:s lokal på Gärdet. Några utav deltagarna hade jag träffat tidigare och andra var nya. Jag känner på mig att den här kursen kommer att bli lika intressant som de tidigare jag har gått. Vi använder den här boken.

Det här första tillfället gick vi igenom:
Könsorganen och könsmognaden
Löpning
Parning

Vi fick ett papper där det fanns en dräktighetstabell. Kommer att vara bra att ha tillhands nästa gång vi kommer att para någon av hundarna.

Vi diskuterade också att hundar kan drabbas av herpesvirus och hur förödande det kan vara för valpar som är yngre än 2-3 veckor. Men också att det finns ett vaccin som man kan ge till tiken.

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som en väldigt intressant kurs. Hoppas den blir givande.

2010-05-27 @ 20:42:13
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0