Ang. B-vitaminer till hunden

När jag var med Summer till veterinären idag så passade jag på att fråga om hon hade hört talas om att
B-vitaminer skulle vara bra för att hålla fästingarna borta. Men veterinären hade inte hört att det skulle hjälpa.

Jag har googlat lite men inte hittat någon vetenskaplig undersökning som säger att det är skulle ha någon inverkan på fästingar. Jag har heller inte kunnat utröna från de som har använt B-vitamin, hur mycket man ska ge hunden och vilken sort. Jag frågade i en djuraffär, men de hade inget medel som bara innehöll den vitaminen.

Om någon utav er hittar information, får ni gärna höra av er.

Min veterinär sa att hon skulle kolla med sina kollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0