Farligt för hunden

Fick ett tips av Lotta som skrev en kommentar här på bloggen. Hon berättade att Clivia/Klivia

Bilden hämtad från Wikipedia

är giftigt för hundar, speciellt rötterna.

Jag kollade lite på nätet och såg att denna växt är väldigt giftig för katter. Så jag vet inte med säkerhet om den är lika giftig för hundar. Men för att vara på den säkra sidan, så lägger jag till den i kategorin Farlig/giftig mat m.m.

Ni har väl varit inne och kollat på den sidan här på bloggen? Om inte, tycker jag ni ska göra det.


Kommentarer
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Jättebra med en sådan kategori, så att man kan ha bra koll! ^-^

2010-03-17 @ 09:17:09
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Sv: Ja precis. Banan visste jag faktiskt inte kunde vara farligt. Visst, det är väl i stora mängder eller överkonsumption, men ändå. :)

2010-03-17 @ 11:52:15
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Hur är det med ett rårivet äpple då? Blandat i maten förstås. Kan detta vara farligt eller hårdsmält mat för hundar?

Svar: Hej,Lite äpple någon gång då och då är ingen fara för hunden. Mina hundar älskar äpplen. Det är väl så med det mesta att i måttliga mängder är det helt OK.
Hund i Sthlm

2013-05-13 @ 09:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0