Gärdets Djurklinik

Det var öppet hus på nyöppnade Gärdets Djurklinik idag.

Adressen är Sandhamnsgatan 65 som ligger på Gärdet. I mitt förra inlägg skrev jag att den närmaste tunnelbanestationen är Gärdet och det är sant, men för att komma så nära kliniken som möjligt ska man ta 1:ans buss som går mellan Stora Essingen och Frihamnen. Den bussen stannar inte så långt ifrån nr 65.

"Gärdets Djurklinik är en del av Stockholms Regiondjursjukhus. På våra "systerenheter" Djursjukhuset Albano & Regiondjursjukhuset Bagarmossen kan vi erbjuda den behandling som eventuellt inte kan utföras på Gärdets Djurklinik. Vi har gemensamt journalsystem och koll på ditt djurs besökshistorik."


" Gärdets Djurklinik har den senaste veterinärmedicinska utrustningen. Vi erbjuder bl.a. Drop in-vaccinationer, Medicinska utredningar, Kirurgiska ingrepp, Tandvård

Du ka boka tid till veterinär även på lördagar, detta utan extra jouravgift. Vi har också bokningsbara akuttider -ofta redan samma dag."

Öppettider:
Månd - Fred 8 - 18
Onsd 8 - 20
Lörd 9 - 15
Söndag stängt

Tel: 08-505 102 00

Jag frågade lite om priser på t.ex. tandstensborttagning och det kan kosta mellan 1400 - 2000 kr. Det beror lite på om det bara är tandsten som ska tas bort eller om de även måste ta bort några tänder. Vaccination kostar 490 kr och då ingår kennelhostevaccin.

Kliniken har stora, ljusa lokaler med mycket modern utrustning. Jag ska absolut prova denna veterinärklinik. Personalen verkade väldigt kunnig och trevlig.

När vi gick därifrån så fick vi en påse med "godis" som ska vara bra för tänderna.

Kommentarer
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Ja, jag köpte bl.a. Totoros fina slips på StB :D

Tror inte jag har sett Cane Minores kläder, är de fina??

På tal om StB så tänkte jag åka dit med hundarna imorgon :) Ska kolla present till Dollie

2010-01-31 @ 12:09:59
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Bra att du sa det ;)

Det blir imorrn då, på Dollies födelsedag :D

2010-02-01 @ 12:13:58
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Anna Persson

Jag var också där, ska definitivt gå dit nästa gång min hund behöver vård.



En liten detalj bara, telefonnumret till kliniken är: 08-505 102 00.



Hälsningar Anna

2010-02-02 @ 10:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0