Södermalm - Café Brasco

Som ni redan vet så försöker jag att hitta nya ställen där det är OK att ta med sig sin hund. I tidningen Hundsports bilaga Stockholms Hundar fick jag tipset om ett kafé på Södermalm. Det ligger på Folkungagatan 110 och heter Café Brasco.


Inte nog med att man kan fika, det går även att hyra film här. Och kolla in öppettiderna!

Café Brasco är ett väldigt trevligt ställe med bra priser. Och supertrevlig personal.



Hur hittar man hit?

Antingen kan man ta tunnelbanans gröna linje och kliva av vid Medborgarplatsen och sedan gå Folkungagatan fram till nr 110. Eller så tar man buss 53 från Slussen, i så fall stannar bussen nästan utanför kaféet.

Jag tycker att det här stället verkligen är värt ett besök. Jag kommer absolut gå hit igen.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej,

vad kul att du gillade vårt ställe - välkommen tillbaka, med eller utan hund!



Hälsn

Gunilla

2010-12-29 @ 18:00:51
Postat av: *tingeling*

å va mysigt, önska de fanns nått liknade häromkring :) ha ett fin fint nyår :)

2010-12-29 @ 23:51:07
URL: http://www.metrobloggen.se/hyttabytt
Postat av: Elin

Hej!



Kan tipsa om två ställen till på söder där man får ta med sig sin hund.

Louie Louie på Bondegatan och Galleri och café Testolin på Kocksgatan.

Förr fick man även ha hund på café Hängmattan på Södermannagatan, men det var länge sedan jag var där.

Alla tre har god och billig mat!



Postat av: Anneli

Tack Elin för tipsen. Ska kolla in de där ställena så fort jag får tid.

2011-01-11 @ 16:39:13
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Lisa

har du inte varit på hunduddens cafe!??? Dom har det bästa fikat i stan och det är definitivt hundvänligt!!! www.hundudden.com

2011-03-23 @ 20:42:28
Postat av: Marie

På Muffins i hörnet av Linnégatan/Artillerigatan är även hundar jätte välkommna.

Ett mysigt ställe att äta och fika på.

Personalen är jätte trevliga med servicekänsla på alla sätt.

2011-03-31 @ 12:16:33
Postat av: greyhound

Jag ringde till Brasco idag och de sa att bara småhundar var tillåtna.. :(

2012-01-13 @ 13:42:22
Postat av: frida

Jag hittar inga öppettider??

2012-03-11 @ 17:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0