Nacka:Hunddagis/café

Fick tips om ett hundcafé ute i Nacka av Hundvänliga caféer i Sverige. Så idag bestämde jag mig för att åka dit och ta en titt. Från Slussen tar man buss 471 som går mot Västra Orminge och kliver av vid hållplatsen Skuru skola. Sedan följer man bara vägen rakt fram till Ugglevägen, tar till höger och sedan är man framme vid Ekens
Hundcenter.

Här finns det både hunddagis, butik, pensionat, café osv. Här kommer några bilder inifrån dagiset.



Yoda som fick följa med kollar in de olika hundboxarna.

Yoda har sin fina Cane Minore-väst på sig.

På Ekens Hundcenters hemsida står det att de har hund-café på lördagar och söndagar mellan kl 11 - 15. Tyvärr så var caféet inte öppet idag, men vi fick en kopp kaffe iallafall och kunde prata lite med en ur personalen. Angelica berättade om alla hundarna, hur bra både stora och små hundar kan samsas i samma box. Som jag nämnde så har de även ett pensionat, där man kan lämna in sin hund för några dagar eller en vecka om man ska åka på affärsresa eller semester och inte kan ta med sig hunden. Hunden får då följa med någon i personalen hem, så hunden är inte kvar på dagiset. Här har vi Smilla som just nu är en av hundarna på pensionatet.

Jag kommer gärna hit igen, men då hoppas jag att caféet är öppet. För när man går in på deras hemsida, så ser caféet så trevligt ut.

Kommentarer
Postat av: Carina

vilken toppenide att samla allt på ett ställe.

2009-09-28 @ 19:42:34
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ååå jag bor på Värmdö och äntligen finns det något i närheten :) Har en liten chihuaha tik på 3 år, skulle vi inte kunnas mötas ett gäng och busa med hundarna, kanske i närheten av Ekens hundcenter?

2009-10-08 @ 20:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0