Första hjälpen-kit

Har du ett Första hjälpen-kit hemma? Det är verkligen något man borde ha, men man kanske inte alltid tänker på att skaffa. Jag har en del, men borde skaffa lite fler som t.ex. antihistamin, sårbalsam...

I Första-hjälpen-väskan som jag fick för några år sedan när jag var och besökte Hundens Dag i Kungsträdgården fanns en massa saker som är väldigt bra att ha hemma eller med på resan.

Här kommer en lista över vad man bör ha hemma och även sådant som man kan komplettera med:

trubbig sax
fästingplockare
kompressg
gummihandskar
plastpåsar
våtservett
torkduk
förbandstejp
självhäftande elastisk binda
elastisk gasbinda
gasbinda
natriumklorid/koksalt
termometer

klotång eller fil
öronrengöring
pincett
halskrage
förbandsvadd
antihistamin
kortisontabletter
sårbalsam
tassalva (till vintern)

Man vet ju aldrig när olyckan är framme, eller hur? En halskrage ska jag absolut skaffa, så slipper hundarna de där hemska plasttrattarna de brukar få hos veterinären.

Kommentarer
Postat av: Sara

Halskragar har jag varken sett eller hört talas om, men är det skönare än plasttrattarna ska jag också försöka hitta någon! Blir perfekt när plutten ska kastreras. Tack för tipset :)

2009-11-08 @ 22:21:45
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: ElinArmour

Oj!

Nu blir det att uppdatera inköpslistan!

2009-11-09 @ 02:07:45
URL: http://elinarmour.blogg.se/
Postat av: Lena o Nikko

Halskrage är jättebra som komplement, men de kommer åt att slicka ändå... Tratten räcker inte heller om man har en vig pudel... Vi kör både tratt och krage - då kommer han inte åt. Vi är inne på tredje operationen nu (kastrering + 2 patella operationer dvs knäna på bakbenen) så vi har hunnit få lite erfarenhet av det. Som tur är finner han sig i alltihop och sticker glatt in huvudet i tratten/står stilla när vi sätter på kragen.

2009-11-09 @ 11:35:56
Postat av: Elin

Ja, jag har två nu. En i bilen och en hemma i huset.. Man lärde sig hur bra det är med förstahjälpten;kit efter hundattacken.

2009-11-09 @ 19:09:19
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Carina

Tackar...



Har tänkt att skaffa ett första hjälpen kit men det har inte blivit av så jag får ta mig i kragen och se till att fixa det innan det händer något.

2009-11-09 @ 20:48:14
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: linaa

Trevlig blogg du har!

2009-11-28 @ 17:13:31
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0