Såg ni programmet? Kaukasisk ovtjarka

Vad tyckte ni?

Det var ett intressant reportage. Jag hade aldrig hört talas om den här rasen innan. När man bara ser hunden så här på TV eller på bild, så ser den ju ut som en jättestor nallebjörn. Jättegosig, men ack vad man bedrar sig. Jag tror att den här rasen bäst passar som vakthund för stora boskapshjordar, eller på något stort industriområde osv. I allafall inte som en familjehund med små barn.

Tänk att den kunde växla humör så fort, först vara trevlig, sedan attackera och sedan vifta på svansen när matte kom in i rummet, precis som om inget hade hänt.

I reportaget sa de att hunden kunde väga upp till 90 kg. Det är helt otroligt.

Jag tycker att det är en vacker hund, men som sagt ingen hund som passar i stadsmiljö.

Kommentarer
Postat av: Hunden Sylvester /Alexandra

Kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade din måste jag erkänna, jag följer rätt många bloggar. HUr länge har du bloggat och hur lyckas du med så många besökare? Tjänar du nåt på bloggen?

2009-04-02 @ 23:40:39
URL: http://hundensylvester.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0