Kiro upptäckte gasläcka

Det här kunde man läsa om i Metro i morse, 6 april 2009. Vad skulle vi göra utan våra fyrbenta vänner?

Hjältehunden Kiro upptäckte gasläcka


Avvärjde olycka i Aspudden

Kiro var gårdagens hjälte när han upptäckte en gasläcka i ett hus på Hägerstensvägen i Aspudden. Tack vare honom kunde en eventuell katastrof undvikas.


Inger Kron satt och fikade i sin lägenhet klockan 10.15 när hon märkte hur sonens

schäfer blåste och sniffade i ytterdörrens nedre kant. - Det är inte likt honom.

Jag tänkte att det var något och öppnade dörren. Mot mig kom en gaslukt som

inte var av denna värld. Jag kvävdes nästan, berättar hon för Metro. Hon såg att den annars

lugna hunden var orolig och hon ringde 112. Räddningstjänsten var snabbt på plats och
evakuerade området
fram till klockan 13. Fortum kom till platsen för att laga läckan från restaurangen
i huset.
- Jag blev så berörd av att min hund varnade mig, säger Inger Kron. Efteråt belönades Kiro

med ett hjortben, kramar och pussar.

[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0