Snurra, rulla, leka .....

Visst kan man använda toarullar, gamla strumpor osv. när man vill hitta på lekar åt sin hund. De bryr sig ju inte, bara det är roligt. Men ibland kanske man vill använda andra saker som t.ex. en Dog Spinny. De här tre älskar mina hundar jättemycket. Det kan ta en bra stund, när de bara nosar och går runt leksaken. Men till slut brukar de komma på hur de ska göra.

Dog Spinny och Dog Brick är ganska dyra, men då kan man alltid köpa t.ex. den här lilla bollen. Man stoppar i lite småbitar av godis, sätter på korken och sedan är det bara för hunden att klura ut hur den ska göra för att få ut godsakerna. Ibland tar det lite tid för hunden att fatta hur den funkar och i andra fall fattar de direkt. Bollen är nog min Summers favoritleksak. Jag behöver bara säga "rullis" så kommer hon störtande.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej Anneli! Jag har funderat flera gånger på att köpa sådana där träleksaker till Sintra men jag tycker att d everkar så store. Tror du att lilla Sintra skulle kunna leka med dem?



Vad kul att du såg oss i Sofis mode :P



Kram från oss!

2008-10-15 @ 09:45:39
URL: http://annuendag.blogspot.com
Postat av: Amanda

Vi har en annan variant av träspel som det är två olika spel på en varsin sida, våra två äldsta kan en varsin, den som dom inte kan, fattar dom verkligen inte, Haha :)

2008-10-15 @ 11:20:10
URL: http://amandapinello.blogg.se/
Postat av: Marlene

Vilka lyxiga aktiveringssaker! Själv kör vi det billiga alternativet, en stor petflaska (har trots allt inte fått min vavva än så den är mer storhundsvänlig), som vi fyller med godis. Det är väldigt roligt. Speciellt att kasta den mot golvet då och då... Tur man bor på första våningen... (A)

2008-10-15 @ 14:18:09
URL: http://masquerade.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0