Söndagspromenad med chihuahuakompisar

Temperaturen i solen vid 10-tiden var +39 grader, så jag var inte helt säker på att jag ville gå på en långpromenad idag, men sedan sjönk temp. lite så vid kl 12.30 tog jag med mig Romeo på chihuahuaträff. Vi tog tunnelbanan till Tekniska Högskolan där vi träffade 3 andra vavvor med sina mattar. Så började den 7 km långa promenaden till caféet Skafferiet på Norra Djurgården. Vi stannade många, många gånger för att hundarna skulle få dricka vatten och vila sig lite. Romeo som är 7 månader ville helst springa hela tiden, så jag var tvungen att bära honom med jämna mellanrum. Han fattar ju inte att han är för liten för att gå så lång sträcka. Men han vill!!!! Här kommer bilder på Romeo, Sparven, Mynta o Dia som jag tog vid caféet. När vi kom hem stupade Romeo i första bästa korg som han kunde hitta. Han var så  trött. Jag passade då på att ta ut de andra fyra för en lite längre promenad. De behövde ju också få komma ut och springa lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0