Husarviken

Jag bestämde mig för att gå till jobbet lite senare idag, så först tog jag en första promenad med alla hundarna. Ja, först blev det Yoda, Romeo, Hera o Zäta. Summer ville ligga kvar och sova lite till, hon är en riktig sömntuta. När det blev Summers tur så hade hon ingen större lust att gå ut, men hon måste så hon trippade ut genom porten, bort till den lilla gräsmattan för att sedan gå tillbaka hem igen. Knäppis!

Sedan bestämde jag mig för att ta Yoda och Zäta på en längre promenad längs med Husarviken. Båda två har så mycket energi som de måste få utlopp för och den här vägen är toppen för de kan springa lösa. Och snacka om de har sprungit, som raketer satte de iväg för att jaga varandra. Ena stunden jagade Zäta Yoda och i nästa minut var det omvänd ordning.

Sedan vi hade varit ute i ca en timme så var det dags att vända om hemåt. Då fick även jag lite motion, för vägen tillbaka går uppför en massa trappor ca 100 trappsteg. Hundarna rusade före medans jag lunkade efter.

Nu ska jag ta det lite lugnt innan det är dags för att gå ut med hundarna igen och sedan ge de mat innan jag sticker iväg till jobbet.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0