Gått igenom en förändring

Hon har alltid varit lite lat. Gillar mest att ligga  i knät och bli kliad bakom öronen. Men nu vet jag inte riktigt vad som har hänt. Har läst att de kan bli förändrade till sättet efter kastrering. Är det verkligen det som har hänt, eller? Jag känner inte riktigt igen min älskade lilla Summer. Hon beter sig verkligen annorlunda  nu mot hur hon brukade vara innan hon fick sin valp och då blev kastrerad. Jag har skylt på värmen osv. den senaste tiden, men det har nog inget med det att göra. Det är nog helt enkelt en "ny fas" i hennes liv.

När vi går på promenad, så stannar hon upp, står en lång lång stund och bara tittar sig omkring. Sen tittar hon på mig, med ögon som ser ut att vilja något, men VAD? Har ingen aning. Det känns konstigt. Men det är väl så här det kommer att vara hädanefter. SUCK!

Visst springer hon omkring, speciellt när hon är tillsammans med Romeo. Då kan det gå ganska vilt till. Men oftast så går hon i sin egna lilla värld. Stannar, tänker lite, går några steg, tittar på mig osv. Ja, vad ska man göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0