Hundöarna på Drottningholm

Jag har hört så mycket positivt om dessa två öar som ligger ute på Drottningholm, så idag bestämde jag mig för att ta en titt på detta ställe. Från Brommaplan går det bussar ut till Drottningholm och man kliver av vid hållplatsen efter Drottningholm som heter Orangeriet. Går sedan över vägen, passerar genom parkeringsplatsen och tar till höger genom allén, där finns en liten bro med en grind. Här kommer lite bilder från dagens utflykt.



Här kommer även ett litet videoklipp, ni får ursäkta att det är lite suddigt.

Jag kommer absolut att åka hit igen och då ska jag ta med mig så att jag kan ta en fika. Antingen kan man sitta på gräsmattorna eller så finns det parkbänkar.

Som jag skrev i början så består Hundöarna av två öar, den första man kommer till är ganska lummig med många träd, fina gräsmattor, och den andra är mer öppen med bara några träd i mitten av ön.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan vara värt att nämna att alla gånger jag varit i Drottningholm har det varit mestadels kunnigt folk där, med en trevlig självdistans, och utan massa snorkiga blickar om någon annan korrigerar ens egna hunds beteenden. Det brukar kännas väldigt tryggt att komma dit, och det brukar vara givande samtal med folket =)

2009-08-05 @ 00:26:41
Postat av: Ira & Mio

Men gud vad gulligt, stå på två ben!! Awww... aldirg sett förut..sött!! Bor nära men har inte varit där ännu ..skäms men har hört mkt negativt om stället etc som gjort jag varit lite osäker, och gärna velat ha sällskap av flera hundar som Mio kan leka med etc menmen det såg ju rätt tomt ut där... synd jag ej visste ni skulle dit idag annars hade vi oxå dykt upp! :-)

2009-08-05 @ 00:53:27
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Absolut...hojta till! jaa har tyvärr hört mkt om kamphundar och stora hundar där vars ägare är slöa och låter sina hundar göra vad de vill och inte tar hänsyn till andras hundar... mest helger det är extremt mkt hundar där och stora sådana...

Men vardagar har varit mindre folk, speciellt regniga dagar och sånt... men jobbar ju hela tiden så man inte haft tillfälle och nu hela sommaren har jag ju mest varit ute på landet men körde förbi när jag skulle till Ekerö för några dagar sen, såg väldigt fint och känner igen dina bilder utifrån vad jag såg.. såå nu ska/måste jag dit.. :-)men få se när... men hakar gärna på när du ska dit igen hojta till bara!

2009-08-05 @ 02:10:06
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Isabella

Sv. Vad kul med Papaya! Hoppas att du får frukt! De där hundöarna verkar fina men lite läskigt när de varnar för bitskador.... :-/

2009-08-05 @ 07:58:02
URL: http://annuendag.blogspot.com
Postat av: Jenny

ser helskönt ut.

2009-08-05 @ 10:50:23
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Det blir nog tajt den här veckan.. vi är mitt i bygge utav uteplats så all tid går åt det just nu.. Synd, för det är himlans fint väder!!



Vad fint det ser ut att vara där ni varit igår, vilka roliga utflykter!! :)

2009-08-05 @ 22:17:22
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Drottningholm är alltid kul... det brukar bli minst en picnic där varje sommar.



Va bra att du gillar min eBay-guide. Jag håller på att skriva fler delar. :)



Hundarna mår toppen. Lite jobbigt med promenader i stekande sol, men mycket mys inomhus oxå!

2009-08-06 @ 15:07:15
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Sandra Glanzén

Härligt =)

2011-04-16 @ 19:57:00
URL: http://glanzen.wordpress.com
Postat av: Marie Richaud

Vad gullig din hund är som står på bara frambenen när han kissar.. LOL <3

2011-07-16 @ 16:51:33
Postat av: Sara

Tack för din info, bilder och video!

Söt liten rackare du har!

Skön stil när det kissas haha

Nu är det ju kallare och kanske lite tristare, men jag tänker ta mig dit om jag hittar kommunalt (bor ju i södra sthlm)

Ha det gott!

2011-12-05 @ 19:37:33
Postat av: Sophie

Var där idag och tycker stället är toppen! Måste dock påpeka er när ni säger "stora hundar och kamphundar" är ett väldigt lamt sätt att förklara sig på för oavsett ras och ursprung så är det ALLTID hundägarna som bär ansvaret för hunden så därför tycker jag det var mycket onödigt att uttrycka sig som du gjorde. När jag var där så var det mest sällskapshundsägarna som är dom som slarvar med uppfostran och även uppsikten över sin hund. Men aldrig något som är värt att sätta stämpel på. Tar man sin hund dit så får man ju faktiskt acceptera att det är alla sorters hundar där och i och alla hundar fungerar inte ihop.

2012-03-18 @ 18:11:04
Postat av: Charlotta

Jag har aldrig varit där men hört talas om öarna.
Jag undrar bara vad menas med att "hundägaren alltid bär ansvaret, är det att han ska betala när skadan redan är skedd eller menas det med att han kan stoppa en kamphund eller någon annan liten bitglad hund som inte gillar någon.? Så att den inte hinner bita någon??

Svar: Ja, hundägaren bär alltid ansvaret, men att stoppa en ilsken hund (stor eller liten)kanske inte alltid är så lätt. Man hoppas alltid att den andra hundägaren är en reko person som man kan diskutera med.
Hund i Sthlm

2013-05-13 @ 09:19:36
Postat av: Dolly

Vill bara få fram att kamphund är inte en ras och vår staff bits inte. Tycker ni drar alla över en kam. Då kan jag lika gärna hoppa på er med era små hundar.

2013-06-16 @ 01:22:36
Postat av: Rebecka

Måste påpeka att jag mött fler hundägare med små hundar (pratar inte om bara hundön nu) som brister i sin vardagslydnad än folk med stora hundar... Har en kompis som har blivit biten av en tax i benet när de bara gick förbi, har många fler sådana exempel men sånt anmäls ju inte för den är "liten". Min amstaff är ingen kamphund, han är en familjehund som leker bättre med barn och hundar än vad många andra hundar gör. Men de med små hundar har ju "fördelen" (negativt) att plocka upp sina hundar i jobbiga situationer. Jag har korrigerat en schäfer på hundön som lekte med min sk. "Kamphund" på helt fel sätt (han hängde i nacken på min hund) var av ägaren står och ser på och ser det som lek tills jag får korrigera hennes hund. Folk saknar kunskapen, det betyder dock inte att de är dåliga människor. Men dra inte alla över en kant, jag har sett detta hos både stor hundägare och små.

2013-07-09 @ 17:18:29
Postat av: Rebecka

Måste påpeka att jag mött fler hundägare med små hundar (pratar inte om bara hundön nu) som brister i sin vardagslydnad än folk med stora hundar... Har en kompis som har blivit biten av en tax i benet när de bara gick förbi, har många fler sådana exempel men sånt anmäls ju inte för den är "liten". Min amstaff är ingen kamphund, han är en familjehund som leker bättre med barn och hundar än vad många andra hundar gör. Men de med små hundar har ju "fördelen" (negativt) att plocka upp sina hundar i jobbiga situationer. Jag har korrigerat en schäfer på hundön som lekte med min sk. "Kamphund" på helt fel sätt (han hängde i nacken på min hund) var av ägaren står och ser på och ser det som lek tills jag får korrigera hennes hund. Folk saknar kunskapen, det betyder dock inte att de är dåliga människor. Men dra inte alla över en kant, jag har sett detta hos både stor hundägare och små.

2013-07-09 @ 18:08:44
Postat av: Jenny

Vi bor nordväst om stan och har en liten bit att åka så det blir inte så ofta som vi vill, men det är ALLTID värt resan! Vi brukar åka på söndagar och har bara träffat trevligt folk och hundar på Drottningholm. Har faktiskt aldrig varit med om hundbråk där. Jag kan varmt rekommendera hundöarna.

Svar: Jag tycker också Hundöarna är ett bra ställe att ta sina hundar till. Tyvärr hinner jag inte åka dit så ofta.
Hund i Sthlm

2013-12-02 @ 00:50:25
Postat av: Susan

kan man ha kopplad hund på hundöarna?tänkte åka dit med vår valp på 12v

Svar: Hej Susan,Självklart kan man ha sin hund kopplad. Jag som har chihuahuahundar har de både kopplade och okopplade. Lite beroende på var på Hundöarna jag befinner mig. Det finns som du kanske ser av bilderna två öar med en liten bro emellan.
Hund i Sthlm

2014-02-03 @ 13:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0