Östermalm: Himmelska Hundar

Är ett ett jättetrevligt ställe där man kan ta med sig sin hund för att fika. Det ligger på Hedinsgatan vid Tessinparken på Östermalm. Man kan både sitta inne och ute i trädgården (trevligt nu när det är sommar). Vi mattar och hussar kan ta en fika med en bit smarrig paj, eller kanske en varm macka eller soppa. Hundarna kan få sin egna mezetallrik (blodpudding, skinka, ost mm), en chihuahuacocktail eller kanske ett litet hundkex.

Nästa inlägg kommer att bli om Café Harpaviljongen.

Kommentarer
Postat av: Annette

Var där för första gången i våras. Jag var så glad att äntligen kunna ta med min hund på kaffe utan att ödmjukt behöver fråga för att sedan med böjd huvudet gå ut igen. Kaffet och maten, även mezetallriken åt min cavalier var jättebra. Men jag och min väninna tyckte att det var riktigt stökigt. Alla hade sina hundar lösa och dom stora sprang omkring och skällde ibland åt varandra. Men det är kanske tanken med just detta café att det är hundarna som fikar och matten/hussen får vara med och inte matten/hussen som fikar och hunden får vara med? Kommer nog inte gå dit igen...

2010-10-11 @ 10:10:03
URL: http://www.annette-springer.blogspot.com
Postat av: Anneli

sv: jag kan hålla med om att det kan vara lite väl stökigt ibland, när det blir för många hundar på en gång. Lokalen är ju inte så stor.



Det finns bara ett hundkafé inne i city och jag har hört att ägarna håller på och ska sälja kaféet. Vet i nuläget inte om det kommer att fortsätta att vara hundkafé eller om det bli något annat.



Det är synd om det försvinner. Då finns det inget hundkafé kvar i city, då Small to Big på Kungsholmen också har bytt inriktning.

2010-10-11 @ 13:58:10
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Petra

På tok för stökigt och stressigt. Varför måste alla hundar springa lösa? Det blir ju bara kaos. Är det kaos och busiga hundar man vill träffa kan man lika väl gå till en hundrastgård. Kommer inte tillbaka.

2011-02-27 @ 12:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0