Lunchpromenad mm idag

Hallå där!
Idag var det min tur att åka hem på lunchen för att ta ut hundarna på promenad. Då jag tycker att det är lite jobbigt att ta alla fem på en gång, så blev det 3 + 2. Och naturligtvis valde jag att ta Yoda, Romeo o Zäta på den första turen. Tre galna vavvor som skäller på allt och alla. Och naturligtvis så mötte vi flertal hundar på våran tur. SUCK! Vad trött jag blir ibland. Men efter att ha kämpat med att få de TYSTA ett antal gånger, så gick den sista biten av promenaden lugnt till väga. När jag sedan tog Summer och Hera på deras lunchpromis, så var det hur lugnt som helst. Summer skällde till en gång, men sedan var allt helt OK. Tur att alla inte är lika knasiga.

De var lite hungrigare idag än på länge, det har väl att göra med att det inte är lika varmt ute. Summer som äter väldigt långsamt, tar en bit i taget, tog extra lång tid på sig idag. Hon lämnade sin skål flera gånger och till slut trodde jag att hon vill nog inte ha mera, så jag satte upp skålen på bordet. Men då ville hon plötsligt komma upp i mitt knä. Jag trodde hon ville sitta där en stund och gosa lite, men nejdå, hon ville sitta i mitt knä och äta ur skålen därifrån. Jaja, hon fick som hon ville. Kan ju inte motstå hennes bedjande blick.

Nu är det dags för våran sista promenad för idag. Undrar vilka hundar jag ska ta tillsammans. Tror att jag ska försöka med Summer, Yoda o Romeo som första gäng, och sedan Hera och Zäta.

Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0