Anatomin - första kursdagen

Ja, som jag berättade i mitt förra inlägg så började jag en kurs i Anatomi nu i måndags. Sammanlagt kommer vi att gå 5 gånger. Sista gången kommer vi att ha utställningsträning. Det ska bli väldigt roligt, tycker jag.

Vi var bara 5 st deltagare på kursen. Väldigt få, det brukar vara minst 10 - 12 st. Men när man är så få, hinner man verkligen att gå igenom allt och även hinna ställa alla frågor som dyker upp.

I måndags gick vi igenom hundens skelett. Visste ni att hunden inte har några nyckelben? Frambenen är lösa och hålls ihop med muskler och ligament.

Hundens kropp består av ca 300 stora och små ben som utgör skelettet.

Har ni tänkt på att om man ställer en hund på bakbenen, så är hundens kropp väldigt lik människokroppen.

Den ömtåligaste delen på en hund är som ni säkert redan vet Huvudet.

Nästa gång ska vi gå igenom muskler.

Kommentarer
Postat av: MICKAN

Det är så nyttigt att kunna sånt :D

2012-03-07 @ 13:07:39
URL: http://kodexet.blogspot.com
Postat av: Hanna Ek

Hej! Jag har just nu några pågående tävlingar du kanske vill delta i, och det skulle vara roligt om du ville lägga en åsikt om vad du tycker om min blogg för jag har precis gjort om den. Kram / Hny

2012-03-12 @ 07:47:47
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0