En del hundar behöver utrymme!

Har du hört talas om Gula Hund?
 
Om du ser en hund med gult snöre, gul rosett eller något gult på kopplet ge den hunden utrymme. Gå inte fram till hunden eller matte eller husse.
 
Varför kan en del hundar behöva mer utrymme? Ja, kanske
 
- Den kan vara sjuk
- Den är under utbildning till t.ex. servicehund
- Hunden kan ha dålig erfarenhet av andra hundar och kanske inte tycker om andra vänliga hundar som bara vill hälsa
- Du kanske har en löptik
 
Ja, det finns ett flertal omständigheter som gör att ens hund inte ska behöva träffa andra hundar.
 
Läs mer här på Gula Hund
 
Text och bild lånad från Gula Hunds hemsida

Kommentarer
Postat av: MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮

Det har jag faktiskt aldrig hört. Kikar in där och tittar :D

2012-07-07 @ 09:22:58
URL: http://kodexet.blogspot.com
Postat av: Elin

Visste jag inte, får jag låna bild och text jag med av dig och hänvisa till gula hund?

2012-07-08 @ 19:58:06
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0