"Trött på alla dessa hundar"

Den här notisen läste jag i lokaltidningen Östermalmsnytt förra veckan. Jag undrar hur den här personen tänker? Är det bara för att provocera eller tycker han verkligen så här om hundar i innerstan. Döm själva.

" Jag och många med mig är erbarmligt trött på alla dessa hundar som invånare i innerstan envisas med att äga. Inte nog med att djuren ställer till förtret för sin omgivning, de vantrivs även själva i stadsmiljö. Hundar mår bäst ute på landet!

Mitt förslag är att det med omedelbar verkan införs ett förbud för nyanskaffning av hundar och att de som redan ägs av innerstadsbor får en dispens på tio år, därefter ska det vara helt fritt från hundar inom tullarna.

Den som ändå vill äga en hund kan tillåtas göra detta om djuret bor på ett hundpensionat eller hos någon bekant utanför stadens gränser. Detta kan mycket väl generera många arbetstillfällen på hunddagis med övernattning utanför tullarna.

Leif Trent"

Har den här personen blivit biten av en hund? Eller har det hänt någonting annat som gör att han tycker så illa om hundar i innerstan? Ja, man kan ju bara spekulera.

Jag tycker iallafall att det synd att man har sådana här tankar.

Kommentarer
Postat av: Bibi

Stackars denna elaka människa ...om han ägde en hund skulle han få ett större hjärta....märks att han är en elak människa ...egoist....fy för att träffa en sådan person...han borde skämmas.

2012-02-13 @ 10:16:16
Postat av: natalie

Men gud, hur kan man tänka så? :(

2012-02-14 @ 09:20:44
URL: http://natci.blogg.se/
Postat av: Ebba

Tragiskt..

2012-02-15 @ 18:48:53
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: DB

Men usch. Vilken egoistisk och oförstående människa.

2012-02-20 @ 10:35:49
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad är det med folk? Vet inte om man ska tycka synd om personen eller inte...

2012-02-23 @ 20:18:25
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Robban

Så dumt att det knappt går att kommentera.

Ser hellre att man kör ut alla rättshaverister ur stan.

Hoppas innerligt att herr Trent inte har några barn, dom kanske trivs bäst på landet dom med.

2012-03-22 @ 18:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0