Tips: hundpromenad 17/10 del 1

Hej allihopa!

Hoppas ni har haft en härlig helg. Jag vill så gärna dela med mig utav den här promenaden som tar ungefär 1 timme i en riktning. Jag tänkte visa hur man tar sig från Tekniska Högskolan till Ekoparken på Norra Djurgården. Ni som har gått den här vägen vet hur härlig den är både för hundarna och deras mattar/hussar.

Det blev ganska många bilder, och för att det inte ska bli ett jättelångt inlägg, så delar jag upp det. Det är väl OK? Då promererar vi iväg. Jag hade Yoda (pappan till valparna) med mig den här gången.

Man kan ta sig till Ekoparken på flera sätt, men jag har valt att börja vid Tekniska Högskolan och Roslagsbanan.


Så går vi mot KTH

Ta sedan till höger och

sedan till vänster och följ vägen rakt fram

du kommer till en skylt där det står Gångväg ta den, efter
ett tag kommer du att se en hundrastgård på vänster sida

Nu kommer du fram till Ugglevikskällan som du bara följer
rakt fram

Nu är det bara att följa den här vägen tills du kommer
till en bro.

Här vid Ugglevikskällan brukar vi stanna med hundarna, så
att de ska kunna springa omkring och leka lite. Kanske dricka
lite vatten.

Fortsättning följer.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0