City/Norrmalm - Café Söderberg

Ja, som jag lovade igår, så har jag besökt ännu ett ställe där hundar är välkomna.

Café Söderberg, som ligger i Kungsträdgården, nedanför Jacobs kyrka.


Vi kom till caféet vid 12-tiden, det var bara några få gäster där, så man fick en bra överblick över hur lokalen såg ut.

Jag hade tidigare fått information om att ifall man hade hund med sig, så fanns det en del i lokalen där gäster med hund kunde sitta. Men idag var inte ägarna på plats, och personalen som jobbade visste inte var den platsen var, så vi fick sätta oss var vi ville. Caféet är inte så stort, men väldigt trevligt.

Vi provade blåbärspaj och den var supergod.

Den här gången fick Romeo följa med. Han satt så fint i mitt knä hela tiden.

Så har ni vägarna förbi så kolla gärna in det här stället.

Kommentarer
Postat av: Marika, Totoro & Dollie

Kul tips! Det ser jättemysigt ut ^-^

2010-03-08 @ 09:27:15
URL: http://iloveto.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack snälla! Var nyss hos läkaren och det är halsfluss jag fått :(

2010-03-09 @ 16:51:04
URL: http://emmawelin.blogg.se/
Postat av: MyZ

Precis hittat hit till din blogg och tackar så hemskt mkt för den! Kanon för mig som nyinflyttad chiägare, nu kollar jag alltid in din blogg innan jag tar med lillan ut på stan :)

2010-03-11 @ 09:44:04
Postat av: Sanna

GUD vad bra och veta vart man FÅR ta med hunden :) Inte precis överallt.. :)

2010-03-13 @ 19:21:29
URL: http://starsearching.blogg.se/
Postat av: Sosso

Va många olika cafér ni har som ni kan få ta med hundar på. Vi har ett, innan förra året hade vi ente ens nått...



Så himla bra tycker jag



Detta hissar jag =))



Annars, allt bra med dej



kramis

2010-03-15 @ 13:16:27
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Annette

Hallå.

Är på din blogg för första gången, en kompis tippsade mig. Riktigt bra. Men angående Café Söderberg: Ville dit under sommaren och ringde innan: "Nej, hundar får inte vara inne hos oss, då får ni sitta ute, det går bra." Har ägaren bytt?

Fortsätt!!! Det behövs i ett icke hundvänlig Sverige som jag ofta tycker!

2010-10-11 @ 09:57:25
URL: http://www.annette-springer.blogspot.com
Postat av: Wendy

Hundägare är välkomna på Cafe Söderberg så länge inte nån allergiker befinner sig i lokalen, men då kan hunden befinna sig i hallen istället. Bra att veta är att Cafe Söderberg har fullständiga rättigheter ifall man är sugen på en öl eller ett glas vin. Vi beklagar att någon blivit nekad och kan bara skylla på ovetandes personal. alla är varmt välkomna...



Ägaren på Cafe Söderberg

2010-10-29 @ 21:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0