Otroligt!

Jag har en kompis som under många år har bott på Kanarieöarna, men nu bestämt sig för att flytta hem. Hon har naturligtvis en hund Ronja, som har följt med under många år fram och tillbaka till Sverige. Och som ni vet så måste man ha alla papper i ordning som hundpass, vaccinationsintyg osv. Nu så har min kompis tänkt åka en tur till Kanarieöarna igen, och då måste hon skaffa ett avmaskningsintyg hos en veterinär.

Jag ringde till två veterinärer, Gärdets Djurklinik och Årstakliniken för att höra vad ett sådant intyg skulle kosta. Jag trodde inte mina öron när jag fick höra att Gärdet tog 650 kr + tabletten som man måste köpa själv på apoteket. Medans Årstakliniken tog 130 kr + tabletten som man själv köper. Hur i hela friden kan det vara en sådan stor skillnad? Ja, ni kanske förstår vilken djurklinik hon kommer att välja.

Visst är det konstigt? Jag skulle kunna förstå att priserna kan skilja beroende var i landet man bor, men här i Stockholm! Båda klinikerna är ganska stora, Gärdets är nystartat och Årstakliniken har flyttat till större lokaler. Så det borde inte vara så stor skillnad i pris, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Carina

Det var lite väl stor skilland på priset tycker jag. Det är ju samma sak de gör, konstigt.

2010-06-18 @ 22:16:50
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Ebba & Molly

Gud så konstigt!

2010-06-19 @ 08:05:19
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0