Kursen börjar i morgon

Som jag har nämnt tidigare så har jag anmält mig till en kurs i genetik genom Svenska Kennelklubben. Och   i morgon startar den. Det kommer att vara en kurs om 5 gånger á 3 timmar per gång. Ska bli väldigt intressant.

Min dotter har fött upp 2 egna kullar + hjälpt till med att ta hand om en tik och hennes första valpkull och jag har fött upp en kull. 

Jag känner att jag behöver mer kunskap om hunden i stort, så därför blir den första kursen just i genetik. Nästa blir i anatomi. Jag skulle kunna ha tagit alla ämnena i ett svep, en s.k. uppfödarkurs, men jag har tyvärr inte möjlighet att vara borta så mycket hemifrån. Så därför valde jag att ta ett ämne i taget. 
 
När jag kommer hem i morgonkväll kommer jag att berätta i ett nytt inlägg här på bloggen om vad vi fick lära oss.

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Spännande.. lycka till!

2009-11-03 @ 23:00:17
Postat av: Carina

Aldrig fel att lära sig nytt, hoppas det blir intressant.

2009-11-04 @ 09:32:16
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Ja, jag tycker kursen har varit väldigt givande! Men den kurs du ska gå verkar väldigt grundlig, 15 timmars genetik! Superintressant! Själv får jag vänta på sista delen, genetik, till i mars när vi har domarkonferens i Västra kennelklubben. De har valt att ta den då, ska bli jättekul!

2009-11-04 @ 13:34:49
URL: http://safirasmatte.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack så mycket! Ska spara hennes adress tills det blir aktuellt :)

2009-11-04 @ 13:36:16
URL: http://amandapinello.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0