Kloklippning

Min dotter och jag arbetar ganska mycket, men vi har olika tider, så vi hjälper varandra med att ta hand om våra 5 hundar, därför blir det lite svårt ibland att hinna med att t.ex. klippa klorna. För i vårat fall behöver vi vara två för att klara av våra busfrön till hundar. Då är det bra att det finns andra som kan hjälpa till. Så idag tog jag med mig Zäta till ZOOfiaCITY som ligger på Vasagatan 10. Zäta hade världens fart dit och när hon väl kom in så fick hon några godisbitar och det tyckte hon ju var väldigt gott. Men sedan skulle hon sitta still i mitt knä och det var inte lika roligt. Hon försökte emellanåt att åla sig ur mitt grepp. Men det var bara att hålla ett stadigt tag så gick det som en dans. Så nu har Zäta så fina tassar och vi behöver inte vara rädda för att hon ska haka i någonstans. Den här Zoo-affären är jättebra och man blir alltid så trevligt bemött.

  








Kommentarer
Postat av: Mio & Ira

Låter ju kanon! brukar låta dagiset klippa Mio ibland, ibland gör jag det själv, han behöver klippas varje vecka så det blir ju dyrt , så jag förösker ta det mesta själv men det är inte lätt med en trilskande Mio :) hur mkt tar affären och hur ofta behöver era hundar klippas? Mio som sagt varje vecka.. känns ofta tycker jag :-(

2009-03-02 @ 20:29:58
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mio & Ira

Förresten var vi i Västermalmsgallerian i lördags och det va många hundar där , syns tydligt det är hundtillåtet galleria :-) sen var vi inne i apoteket och i oil & vinegar där var det ok med hundar, frågade innan.. tror det är ok i de flesta affärer som tex smycke inredning, böcker etc sen mindre ok i klädbutiker speciellt hundar som hårar eller är stora (gissar bara) och inte ok i mataffärer.. men ska testa mer nästa gång jag är där igen troligen på fredag så ska jag prova med designtorget och gallerix och se vad de säger :-)



2009-03-02 @ 20:33:33
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mio & Ira

Tur ni behöver klippa en gång i månaden då är 100 kr ju ok, dagiset tar 50 men som sagt Mio behöver varje vecka..så jag försöker göra det själv.. inte alltid lätt med en sprattlande Mio :)

2009-03-03 @ 17:44:51
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0