Föreningen Hundar utan hem

Både i Metro- och City-tidningarna kunde man i morse läsa om representanter från Hundar utan hem som hade varit i Hagaparken igår för att berätta om deras förening. Just nu har de ett 40-tal hundar som de försöker hitta nya hem till. Hundarna kommer både ifrån Irland och från Sverige.

http://stockholm.city.se/nyheter/17373/mister_watson_och_hans_hundkompisar_soker_nya_hem_nu_

En fråga jag kan ställa mig är. Det finns så många hundar här i Sverige som behöver nya hem. Ska man inte försöka hitta hem till de först innan man tar hit hundar från andra länder? Visst ska man försöka hjälpa andra länders hundar också, men då är det kanske bättre om man kan hitta eller starta en förening på plats, där hundar finns, istället för att de ska behöva komma hit. Ja, det är bara en tanke som jag får när jag läser sådana här artiklar.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

I Sverige finns det inte lika många hemlösa hundar som går runt på gatorna, som det finns i Irland. Problemen är mycket större där. Sen tycker jag att man kan hjälpa till på fler sätt en ett. Många verkar tro att vi kan göra sverige perfekt innan vi hjälper till på andra platser. Men hur skulle det funka? Sverige kommer aldrig bli helt perfekt. Det kommer alltid finnas hemlösa människor och djur på gatorna. De kommer alltid finnas barn som råkar illa ut och fattiga kommer alltid finnas. Sen så har hundar utan hem startat ett ställe på plats i Irland, relativt nytt. Du kan säkert hitta info om stället på deras hemsida. Jag vet att hundar utan hems ordförande och e-type har startat det nya. Du behöver inte stödja andra människor eller djur i andra länder. Men för mig kan inga gräner hindra mig från att hjälpa till. Om alla endast skulle hjälpa till i sitt egna land så hade vi inte kommit så långt i dag. Ta bara alla aids projekt i afrika som hjälper många barn och deras familjer. Dessa barn med familj hade vart chanslösa utan oss.Fattiga länder kommer ingen vart utan hjälp.

2009-06-08 @ 14:55:41
URL: http://nathalieisaksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0