Måndag den 8 september

Natten var lite orolig. Ena minuten skulle hundarna sova hos mig och i nästa minut, då dög deras egna sovplatser bättre.

Idag har jag bara haft mina hundar hemma, så då tog vi en extra lång promenad på morgonen. Sedan stack jag iväg till jobbet. Hem på lunchen, fast då regnade det, så det blev ingen lång tur. Som alla vet så gillar de flesta chihuahuor inte regnväder. Summer vände tvärt i porten och skulle gå in igen, så henne fick jag lirka lite med. Då sprang hon fort som sjutton längs husväggen bort till en liten gräsplätt, gjorde det hon skulle och sedan vände hon snabbt tillbaka igen. Då fick jag bära henne en stund så att de andra fick en liten promenad iallafall. Killarna bryr sig inte så mycket om vilket väder det är.

När vi kom hem igen, var det dags för lite mat. "Lillskrutten" har just nu bestämt sig för att han inte vill äta själv, utan vill bli matad. Vilken knäppis! Sådana här små egenheter brukar som tur är inte hålla i sig så länge. Tack och lov!

När jag kom hem ifrån jobbet hade jag tänkt ta en långpromenad (igen), men regnet bara vräkte ned, så det blev bara en snabbtur. Jag hoppas verkligen på att det blir bättre väder imorgon. Jag längtar efter våra långpromenader.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen POSH POODLE

Tack så mycket!



Nej, det är inte så lätt att hitta hundvänliga ställen i stan. Men jag har fått tips om att man får ha sin hund i baren både på Grodan och Ulla Winblad. Kanske nåt för dig att recensera? :)

2008-09-11 @ 04:01:19
URL: http://poshpoodle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0