Foccacia och en massa varnande.....

Dagen började inte så bra, vädermässigt alltså. Det var ganska mulet och man visste inte om det skulle börja regna eller ej. Men fram emot 13-tiden så klarnade det upp, temperaturen låg på + 22 grader och solen sken. Så då bestämde vi, min dotter och jag, oss för att ta en långpromenad med alla hundarna. Vi tog turen längs med Husarviken bort till Ekoparken. Hundarna kunde springa fritt nästan hela vägen. Härligt! Vid Ekoparken stannade vi för att besöka Skafferiet, ett café, där de har massor med smaskiga saker. Vi tog varsin foccacia med parma, cola, kaffe och en liten kaka. Vi bestämde oss för att sätta oss på verandan. Och det var inte så smart, för därifrån kunde hundarna se alla andra hundar som kom och gick. Det blev ett fasligt skällande och speciellt Zäta och Yoda, var det nästan omöjligt att få tyst på. Ja, jag säger då det, ibland undrar man varför man skaffade just rasen chihuahua? Men som tur var så tystnade de till slut. Det var ju ganska varmt ute, så de orkade väl till slut inte hålla på med att "varna" för alla som kom och gick.

Zäta är en mycket bestämd liten dam på 1 år som helst vill göra så här när hon är ute och går
 Walking The Dog Male Hon ska gå först av alla. Hon blir väldigt frustrerad när vi försöker få henne att gå fot. Nästan omöjligt, men vi övar flitigt varje dag.


Imorgon ska jag ta Summer till veterinären. Vi hörs! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0