1.000 kr gick det på

Gick upp ganska tidigt idag för att hinna med att gå ut med alla hundarna innan jag skulle ta med mig Summer till veterinären. Letade efter en lämplig väska som jag kunde ta med mig. Hittade bara en stor men den fick duga. Brukar inte använda väska i vanliga fall, men den här gången tänkte jag, att Summer behöver nog lite lugn och ro när vi åker hem från vet.besöket.

Romeo försökte slinka med ut när jag öppnade dörren. Han vill ju följa med "mamma" naturligtvis.

Resan till Årstakliniken gick bra, men så fort vi började närma oss ingången så satte sig Summer ned för att visa att dit tänkte hon inte följa med. När vi kom in i väntrummet blev hon ännu mer stirrig, andades häftigare och ville gå därifrån. Vi fick sitta en stund och vänta och det gjorde ju inte Summer lugnare.

Så vart det vår tur, veterinären ville naturligtvis titta i munnen för att se hur mycket tandsten Summer hade, men det tyckte Summer inte om så hon satte igång och skrek. "Ynkepynke hunden!" Så fick hon iallafall en spruta så hon skulle somna "den skrek hon av också". Summer somnade ganska snabbt, jag lämnade över henne till en sköterska och sedan var det bara för mig att ta en tur runt i Årsta och till Liljeholmen. Det tog nästan 3 timmar innan det var dags att hämta min lilla skrutta. Nu är hon fin och ren i munnen igen, men en tand i nederkäken fram var de tvugna att ta bort. Hon hade ett hål i tanden och den var lite lös. Ja, så kan det gå ibland.

Veterinären sa att  "2 ggr om dagen" ska man borsta tänderna på sin hund. OH! hur ska man hinna med dettan när man har 5 hundar hemma?

Nu är vi hemma igen och Summer ligger just nu i mitt knä och sover.

Imorgon kanske Baby kommer på besök. Yoda är pappa till denna tik. Ska bli spännande att se hur hon ser ut nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0